söndag 17 oktober 2010

Ofungerande mobil. Först panik, nu lättnad.

Igår kväll slutade min mobil plötsligt att fungera. Eller snarare displayen. Och en mobil utan display är mer eller mindre dödförklarad.

Det känns såklart inte lugnt.

Men den verkliga paniken har bestått i att jag inte backat upp alla foton och filmer, som jag borde ha packat upp för femtioelvamiljoner år sedan. Och då gäller det inte några random pictures. Nej, vi snackar de enda bilderna på Klara som nyfödd, på BB.

Var ju så att Henrik var med Edvin, och jag ensam med Klara. Så de där klassiska bilderna på de nyfödda små undren och deras slitna mödrar/fädrer blev liksom aldrig tagna för oss.

Förutom med min mobil.

Kris och panik.

Men det löste sig alldels nyss. Jag gjorde en desperat djupdykning i gömmorna, hittade en mojjäng för minneskort, och den stora lyckan infann sig när samtliga bilder uppenbarade sig på datorskärmen.

Phu!

Har fortfarande en ofungerande mongomobil. Men hey, det går ju att fixa ny. Until then så får jag kommunicera som man gjorde förr i tiden, och nuförtiden - utan mobil, men med facebook, mail, msn, skype och blogg...

Nu walk down the memory lane...



1 kommentar:

  1. Tänk att de varit så små, känns som evigheter sen...ändå är det alldeles nyss. Kram

    SvaraRadera