måndag 14 juni 2010

Benny has left the building



Min fina syster Erika. Hon är en riktig nomad. Idag har hon åkt ”hem”. För tillfället är Hoddevik, Norge hennes hem. Där surfar hon och fixar och hänger och dinglar.

Resan Hoddevik – Gävle innebär bilresa utmed supersmala snirkliga vägar, färjor över fjordar, flyg Ålesund - Oslo, flyg Oslo – Arlanda och slutligen tåg till Gävle. Tur för mig att hon har ett möjligheternas sinne.

Och det är härligt att hänga med henne och höra hennes rövarhistorier från lapphelvetet, Asienresorna, Norge och allt däremellan. She´s an entertainer. En vildhjärna. I love.

Åh, jag saknar henne redan. Men jag förstår att hon vill åka tillbaks till sitt ljuvliga Hoddevik. Typiskt obra att det ligger i nowhere, annars hade jag gjort en impulsresa dit, kanske redan i morgon.

Benny, tack för besöket! Välkommen åter!

3 kommentarer:

  1. se min blogg www.sanekefriends.blogspot.com
    puss erika

    SvaraRadera
  2. Fina ord och fantastiska bilder, älska den med fin-erika, gull-edvin och hans fot...

    SvaraRadera