måndag 30 november 2009

Dagen i bilder



Med andra ord, i pincip två aktiviteter: Ett försök att vara Gävleboiga, vilket innebar en promenad till invigningen av bocken. Och matning.

Den senare aktiviteten har förekommit i flera former. Bilden illustrerar en. Dubbelamning är en annan. Den har också förekommit idag. Använde mig av fotbollsgreppet. Men, kära vänner, I spare you from dubbelamningsdokumentation. När min kära mor var på besök försökte hon intala mig att det är vackert med dubbelamning. I say no. Det är inte vackert med dubbelamning...

Därmed har vi inte ägnat oss åt det som många andra (enligt facebook) verkar ha ägnat sig åt en dag som denna. Dricka glögg, äta/baka julaktiga kakor, tända adventsljus, etc. Inte för att vi inte ville, utan för att vi har utmattade ofungerande hjärnor som 1) inte riktigt fattat att det är första advent redan, 2) inte kunde fundera ut vad som är standard procedure en dag som denna.

Aja, sånt är livet i dubbelbarnsbubblan.

Nu läge att intensivsova innan nästa foodsession is up.




4 kommentarer:

  1. Jag håller med utan att ha sett the double amning. Det känns liksom så djuriskt. Som att du e en sugga med två grisungar.

    SvaraRadera
  2. ja tycker du e cool syrran! saknar dig .

    SvaraRadera
  3. Vad du än tycker om dubbelamning så måste du ta en bild på det! En kollega till mig dubbelammade sina tvillingar som idag är sju år. De är superstolta över den bild som togs då deras moders bröst var större än deras små huvuden och visar dem gärna för alla gäster som kommer på besk. Hahaha! Ta en bild, annars kommer du att ångra dig!

    SvaraRadera