lördag 21 november 2009

Vårpromenad i november

Idag var det dags för de första solstrålarna på länge. Kanske de första under Klara och Edvins livstid.

Ve november! Älskar inte denna månad. Jag gillar hösten skarpt. Min årstidsrangordning lyder vinter, höst, sommar, vår. Men november är liksom ett straff. Den månaden skulle jag gärna deleta. Fast samtidigt så ger den perspektiv, andra månader blir så mycket mer uppskattade. Och framför allt så gör november att jag lyfter upp december och adventstider till skyarna.

Hur som helst. November är inte en fullt så anskrämlig månad när det kommer dagar som denna. Strålande sol, blå himmel, frisk härlig luft, mor/mormor på besök och promenader. Dessutom lyckades jag promenera i normal hastighet och inte i en släpande snigeltakt, vilket varit fallet det senaste halvåret.





5 kommentarer:

  1. Roligt att se att allt är bra. Det gäller att njuta i vårvädret snart nog kommer vintern. Själv har jag hälsat på tomten idag. Kram till alla från Inger.

    SvaraRadera
  2. Deras näsor är de sötaste! Men.. är de någonsin vakna?

    SvaraRadera
  3. Åh, ser härligt ut! Spädbarn är sällan vakna, bara när de skriker efter något. Så var det med Ivan de första månaderna. Bara sov. :)

    SvaraRadera
  4. Så kul att se era söta små bebisar och mormor Gun ser ut att älska det med! Vad gulliga! Kan du tänka dig att du har haft de små i magen. Helt otroligt att de fick plats! Tänker på dig ofta. Beundrar att du har tid att skriva blog. Go Mama!! Kram Kusin Vitamin.
    PS. Kom ihåg att göra dina pelvic floor övningar!

    SvaraRadera
  5. Fina små illbattingar ni har fått. Grattis som tusan!!!
    Det blir lite jobbigt ibland men mest mysigt, jag lovar!
    När de blir lite större kommer de också att börja blogga, det gör alla tvillingar. Kolla här bara:
    www.ebbapop.blogg.se
    www.alitchi.blogg.se
    Kram från Lasse Pälvärinne, VVS-konsult tillika tvillingpappa

    SvaraRadera