torsdag 12 november 2009

Två veckor



Idag fyller Klara (randigt) och Edvin två veckor!

Det har minst sagt varit två intensiva veckor, en riktig rivstart in i föräldralivet. Det skulle ta alldeles för lång tid att berätta allt i kronologisk ordning, men jag har varit och är på många sätt ett känslomässigt kaos. Vi har upplevt två veckor fulla av både bajstramp och champagne, och varje sekund, varje minut är fyllda av starka intryck. Det kommer ta tid att bearbeta allt. Och det känns viktigt att bearbeta allt.

Men just nu försöker vi samtidigt att njuta av nuet. Njuta och fascineras av de fantastiska barn vi fått. Förundras över att fingrar, tår, ögon, öron - allt - hamnat på rätt ställe. Jag är helt oblygt oförskämt subjektiv och tycker att Klara och Edvin är finast i världen.

Nu väntar nattpasset...dubbelamning, dubbelrapning, dubbelbytning av bajsblöjor, dubbelamning, dubbelrapning, dubbelamning, dubbelrapning, dubbelbytning av bajsblöjor...

6 kommentarer:

  1. Åååh världens gulliaste gosbollar.

    SvaraRadera
  2. Jag dör, kan jag/vi låna en? Härligt jobbat och glada är vi att ni alla har det bra.
    PS: Edvin var min störiga klasskamrat i högstadiet, tror det namnet får sig en uppsving nu ;)

    Kramar till er /Linus

    SvaraRadera
  3. Hej Karolina!
    Stort grattis till dina jättefina barn! HB berättade för mig att du fått barn och tipsade om din blogg. Du får gärna titta in på min om du vill. Vi har också en liten skatt här hemma, men hon är snart ett år.
    Kram Hanna (Kalmar, John, du vet)

    SvaraRadera
  4. De är helt underbara!!! En boll och ett sugrör (Klara kortare och tjockare och Edvin längre och tunnare) :-) Så lika också... Superhäftigt. Tänker och längtar efter er!!! Kramar Sara & Jesper

    SvaraRadera
  5. Äntligen är de här! Inte en sekund för sena.

    SvaraRadera
  6. Superfina! Så näpna båda två! Åh vad glad jag blir. Ska helt klart hänga här inne på din blogg o uppdatera mig så mkt jag kan. Ta hand om er! Stor kram, Carolina.

    SvaraRadera