tisdag 4 maj 2010

Sällskapsresanfrisyr

Vojne vojne. Jag känner hur den kryper på mig. Hårångesten. Vad har jag gjort?! Fattar inte hur jag kan drabbas av så fundamentala hjärnsläpp när jag låter en frisör sätta klorna i mitt hår.

Det var hög tid för en uppstyrning av håret, inte klippt mig sedan november. Hade dock ingen aning om vilken frisyr jag skulle frisera mig i, och det är alltid farligt. För då kan det spåra ur. I alla fall om man heter Karolina.

- Vad föreslår du?
- Jag föreslår lugg.
- Ja, då kör vi på lugg!

Så, nu sitter jag här med lugg. Har haft det förut, gillade det då. Men, hatar utsparningen av lugg och därför lovat mig själv att aldrig mer klippa lugg.

Tydligen måste jag göra revolt mot mig själv.

Henrik tyckte spontant att jag såg ut som en kändis när jag kom hem. En stund senare kom han på vem. "Hon i sällskapsresan".

5 kommentarer:

  1. hahahahahahaha go Henrik!

    SvaraRadera
  2. Lugg är sååå snyggt! Men varför spara ut? Fortsätt klipa den så sipper du utsparningsfasen.

    Ps. när ska du börja svara på kommentarena? Det är trots allt kotym i bloggvärlden.

    SvaraRadera
  3. Hahahha... vet inte. Kanske nu.

    SvaraRadera
  4. Alltså det där känner jag ju igen. Jag inser ju att sen jag klippte mig så kommer det bara sluta med en sak - det kommer bli kortare och kortare tills jag är helt skallig. För det är så jag jobbar..

    SvaraRadera
  5. Jag tycker den liknelsen var ganska gullig om man jämför med Jespers kommentar när jag suttit hos frissan i över tre timmar för att bli blond och Robyn-synthig (2007, remember)

    "- du ser lite ut som... Eminem"




    (Först ett återbesök och platinatoning senare blev det synthcoolt)

    SvaraRadera