tisdag 27 oktober 2009

An ode to Café Spegeln

Åh! Jag har hittat mitt fik i Gävle. Ett café inrett i 50-talsstil, med Karolinamusik strömmande ur högtalarna. Dessutom arrangerar Spegeln bra bra spelningar, serverar rött vin och har en secondhandbutik i hörnet på caféet.

Henrik och jag har precis kommit hem från premiärbesöket och jag är lite lycklig över att Café Spegeln finns i min nya hemstad. För oavsett om jag kommer att besöka det ofta eller ej, så är det är ett unikt alternativ. Det är så himla viktigt att det finns. Det ger Gävle lite av den karaktär jag söker. Dit vill jag ta besökande vänner. Där vill jag spendera kvalitetstid, fuldansa och mingla.

Jag känner att Café Spegeln utgör en Karolinaoas där vuxentankar om takbox, vinterdäck och finansiering av bilservice försvinner, till förmån för kreativa fantasier och drömmar om en symaskin. En livlina helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Det var den jag snackade om som också finns i det där kulturiga husest nära stadion där du bor :o) Samma ägare. Nyttig mat också.

    SvaraRadera