måndag 26 oktober 2009

Vardagslyx

Ni som inte har testat denna yoghurt - gör det! Det är den perfekta yoghurten. Len och mild och helt ljuvlig. En fin form av vardagslyx a' la Karodie.

Jag är besatt av denna yoghurt. Och besattheten mildras inte direkt av att den är väldigt svår att få tag på här i Norrland. Det är nämligen så att Arla är ett utmobbat varumärke till förmån för det lokala mejeriet Gefleortens vars utbud kompletteras av Milko (mellansvenskt märke) och i sista hand Valio (finnpajsmärke). Jag älskar inte Arla, men jag känner att jag har svårt att okeja denna norrländska patriotism i mejeridiskarna. Även fast Gefleortens är lokalproducerat och därmed ett bra val i någon form av klimatsmart anda.

Anyhow, jag har hittat två butiker som säljer yoghurtarnas yoghurt och nåde dem om de plockar bort denna guldyoghurt ur sitt sortiment!

Förutom lyckan att få konsumera sin favorityoghurt, så har denna dag bestått av ett biblioteksbesök, en cykeltur, en eftermiddagsnap, nöjdhet över en bra hårdag och finfina telefonsamtal. På riktigt. Det händer inte så mycket these days so to speak… Men i min lilla graviditetsbubbla så har det här varit en väldigt bra dag.

1 kommentar:

  1. Kom ihåg att det var JAG som introducera den för dig. Står i mitt kylskåp nästan varje dag. God som sagt.

    SvaraRadera