torsdag 22 oktober 2009

Tentakänsla

Idag kom jag på vad det är för känsla jag har i kroppen. Tentakänsla. Alltså den sorts känsla man har när man med stort fokus och näst intill panik jobbat sig fram emot en deadline. Försökt förbereda sig, lära sig och förstå i syfte att bli så redo som möjligt. Och så helt plötsligt så känner man sig mättad. Kanske inte redo, men mättad. Det går inte att förbereda sig mer. Det går inte att ta in mer. Istället vill man vill liksom få det ur sig. Det är dags att prestera.

Så känner jag nu. Jag är mättad. Jag är trött på att profylaxa mig, läsa ”så här tar du hand om ett barn-böcker” och leta efter nya-livet-grejjer på Blocket. Jag vill prestera. Gå igenom transferzone. Från väntan och fokus på ”sen”, till att bli uppslukad av nuet. Från gravid till mamma.

Så barnen. Ni är varmt välkomna! Kom hit nu!

1 kommentar: