söndag 25 oktober 2009

Personlighetsförändrade smaklökar

Jag har inte upplevt några direkta cravings under de senaste 9 månaderna. Men smaklökarna har inte förblivit opåverkade. Näe, skulle snarare säga att de har blivit personlighetsförändrade/ skitzofrena. Från att ha levt på väldigt färgglad grönsaksbaserad mat, till brun och beige kött- och potatismat. Med andra ord från hyllad mat till av mig helt utmobbad mat.

Kanske peakade det hela igår med att jag, JAG, föreslog ett McDonaldsbesök. Och beställningen bestod av pommes. POMMES! Ni som känner mig vet att det är lika chockerande som att en vegan skulle beställa in råbiff. Henrik tittade på mig med klotögon och sa i chock att "det här är inte rätt". Men jag blev nöjd.

Idag har jag fortsatt på inslagen bana med att längta efter sjömansbiff. Jag har aldrig ätit sjömansbiff. Och definitivt aldrig lagat. Men rätten består av kött, potatis, lök och härliga kryddor, så det är ju helt i linje med vad mina personlighetsförändrade smaklökar likes.

Idag har jag således adderat en dos husmorsaktighet till min personlighetsförändring och på spisen står nu experiment sjömansbiff och puttrar för fullt. Bildbevis och utlåtande kring resultatet följer.

1 kommentar:

  1. Jag åt precis kalops som jag lagde igår! det kanske du skall testa också!

    SvaraRadera