torsdag 4 mars 2010

Kände mig som en levande död, ett riktigt ösregn, när jag gav mig ut på dagens promenad. Tog sikte på stadens bibliotek för att lämna tillbaka en hög "försöka-lära-sig-förstå-på-barn"- böcker som jag knappt läst. Väl där sov barnen sin djupaste promenadsömn och jag beslöt mig för en spontanfika på stadsbibliotekets fik.

Ensam mamma med tvillingvagn = attraktion som alla måste kommentera. Så även cafétanten.

Cafétanten: "Åh, har du tvillingar!"
Jag: "Ja..."
Cafétanten: "Och en av varje!"
Jag : "ja..."
Cafétanten: "Du måste ha fullt upp?!"
Jag: "JA..."
Cafétanten: "Och värre blir det!!"
Jag: "ja..."

Meddelande till Cafétanten: Inte berätta för en påtagligt sliten tvillingmamma att "värre blir det". Inte.

6 kommentarer:

  1. Det där känner jag verkligen igen mig i...börjar lessna på att vara en levande attraktion på promenad...suck!Värst är det dock när de ska ta på barnen, Inte OK!
    //Katarina

    SvaraRadera
  2. Ungefär lika smart kommentar som min kompis fick på BVC, när hon helt uttrötta av sömnbrist halvt hysteriskt undrade när det kan tänkas att man får sova hel natt!? "Ja, vi 12-års ålder har de flesta barn en bra och stabil sömnrytm" Ehh!?! okej?

    SvaraRadera
  3. Nä, inte okej. För där har hon fel. Det blir inte värre. Bara bättre. Vid ett-års-ålder sover de flesta hyfsat bra, vid 2 års-ålder kan jag garantera dig att du får sova hela nätter. För att inte tala om den egna leken. Tänk va roligt dom kommer ha tillsammans, de två. Herrevärld oroa dig inte. Det blir bara bättre. BARA BÄTTRE! Glöm inte det. STOR KRAM, från Carro on the west side!

    SvaraRadera
  4. Hej Karolina! Hittade din blogg av en slump, du skriver ju toppenbra, riktigt bra läsning. Grattis till dina små tvillingar, så söta.
    kram från din fd klasskompis Jennifer

    SvaraRadera
  5. Oh no she didnt!!
    Man borde fan läxa upp såna som ens vågar säga något i stil med "åh va jobbigt ni måste ha det..". Vi brukar alltid svara "Nej inte speciellt" bara för att jävlas med dem.

    SvaraRadera
  6. Men you can't blame the cafétant... Christina och Leif Zetterström måste fortfarande skilja på sina tvillingar vid matbordet, för matrons skull. Och de är 33...

    Sakna sakna sakna dig finfina Karodie! Jag bidar också min tid... Puss

    SvaraRadera