lördag 20 mars 2010

Lördagslyx

Dagens mantra har varit "jag är så trött".

Det var det första jag sa när jag vaknade. Och det har därefter upprepats i jämna intervaller under dagen. Jag är så trött. Jag är så trött. Jag är så trött. Och när jag sagt det så har jag varit precis just så trött som man är när man exempelvis läser en bok, drabbas av akut trötthet och måste somna omedelbart bums.

Men har jag sovit? Nope. Why? Främst därför att jag oftast befunnit mig på icke sovvänliga platser när trötthetsattackerna kommit. Men även för att jag i vanlig ordning bara kört på. Typ varit ute och gått, hängt och dinglat med uppmärksamhetskrävande barn, försökt få Henrik att förstå nyttan med en Designprocess, samt skoningslöst sågat TV4 för att de är så *pip* fantasilösa i sitt programutbud...

De senaste timmarna har "jag är så trött"-frekvensen ökat, så nu tänker jag ägna mig åt lördagslyx i det lilla. Jag ska skita i det röriga köket, den osorterade tvätten, de oplockade leksakerna och bädda ner mig själv i den skönaste sängen on earth. Till det ska jag njuta av att utmana ödet och tända sänglampan för att dyka ner i det nya numret av Filter. Sehr gut.

Hepp.

1 kommentar:

  1. You go girl! Lördagslyx är precis vad du förtjänar. Lots of love!

    SvaraRadera