torsdag 25 mars 2010

Note to self: Inte skämta med barnläkare

Förmiddagens stora event var ett besök på BVC. Dags för 5-månadersvaccination. Trodde vi. Det visade sig att vaccinet var slut. Tydligen problem med leveranserna pga. svininfluensan. Men, läkaren passade ändå på att besikta Edvin och Klara. Lite nervöst as always, fast allt verkade bra*.

När allt är klart säger läkaren något i stil med "vi borde ha en OK-stämpel", i ett försök att vara lite vitsig.

Ungefär samtidigt får jag ett hjärnsläpp, spinner vidare på stämpelgrejjen och säger: "ja, eller vi kanske skulle kunna brännmärka dom", syftandes på brännmärkning av kor och hästar. Självklart med en stor dos ironi.

Men se, det kvalificerade inte som läkarhumor. Nej, till svar får jag istället en läkarblick som säger att oj oj oj nu gick hon över gränsen. Är det här en galen mamma? Ska jag göra en anmälan till barnavårdsmyndigheten?

Inser mitt klavertramp och försöker skratta bort det hela. Sneglar förtvivlat mot Henrik och ser att han sitter och blåstirrar på Edvin samtidigt som han försöker sjunka genom marken.

Sen packade vi snabbt ihop oss och drog hem. Aja.

*Klara: 6410 gr, 63,5 cm
Edvin: 6460 gr, 66 cm

6 kommentarer:

  1. hahaha. torr doktor. rolig karolina.

    SvaraRadera
  2. hahah... det gjorde min eftermiddag här! :)

    SvaraRadera
  3. haha de är ju för torra de däringa läkarna. Du tänkte ju säkert ge dem lite bedövningssalva först eller hur? ;)

    SvaraRadera
  4. Du är min idol, du är saknad i Stockholm!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Har varit med om liknande "torra" läkare på BVC! Dom är så torra och tråkiga så det finns inte. Vilka små lätta twins ni har =) Hjalmar vägde 7kg förra veckan på sin 4 månaders dag. Alfred är lite lättare på ca 5.6kg. Har iofs en kompis vars son väger 7.2 kg 7 veckor gammal........hon måste ha dunder mjölk i sina tuttar!=P
    Kram /Katarina

    SvaraRadera