måndag 15 februari 2010

The bröstpump has left the building













Kan lugnt säga att denna mojäng har varit min bästa vän och följeslagare sedan barnen föddes. Det har pumpats igång, det har pumpats ur och det har pumpats ur och det har pumpats ur. Och jag har aktivt lyckats stålsätta mig emot den förnderingspotential det finns i att ha två plasttrutar kopplade på brösten. No vacker syn. Typ artificiell dubbelamning. Och fy tusan vad det har producerats mjölk.

Men, den tillhörde BB, och av någon anledning så kände jag plötsligt att tiden var mogen för att bryta upp. Göra slut. Dags att säga good bye. Inte helt utan separationsångest. Vi fortsatte att vara sambos i några veckor efter att beslutet tagits. Fast nu känns det ganska befriande. Lite som när man varit i ett tryggt och tråkigt förhållande och tillslut gör slut, vågar utmana och testar att stå på egna ben. Och än så länge verkar det funka.

3 kommentarer:

  1. Ha ha! Bra skrivet. Att pumpa bröst är verkligen ingen vacker syn... Ugh. Men väldigt behändigt, praktiskt o bra. Men nu e det nya tider Karolina! Good luck! /Carro.

    SvaraRadera
  2. Gav upp min pump i mitten av januari. Det bästa jag gjort..saknar den inte om jag säger så. Fick sån prestationsångest av den. Men den är väldigt behändig att ha dock. Du är duktig som kan och klarar av att amma!!=)
    //Katarina

    SvaraRadera