lördag 20 februari 2010

Den förträffliga gårdagen

Kan sammanfattas i följande nyckelord. "Stockholmbesök", "30-årskalas", "häng", "mingel", "fläktremshaveri". Resultatet är att jag idag känner mig lite extra måbraig och lycklig.

Rapporten går att läsa i punktform (alla tider är ca-tider):
06.00 Avfärd mot Stockholm.
08.00 Fast i sirapssega bilköer i höjd med Kista
08.15 Förhandlar med Klara, skrika vs. inte skrika. Så länge bilen rör sig väljer hon att inte skrika...
08.30 Blir avsläppt på Kungsholmen. Henrik åker till jobbet.
08.31 Jag passerar ett övergånsställ med följande packning: två barn, tvillingvagn, två babysitters, skötväska, stor bag, kameraväska och liten väska. Känner mig smidig.
08.35 Intar platsen för dagens babycamp.
08.36 Påbörjar dagens första fina mingelstund med Olle och Charlotte.
11.30 Händer det här. Kvalitetshäng. Ni är så bra!
13.30 Ensam med barnen. Jag tänker bara på sömn. Vill sova. Sov barn! Barn inte vilja sova.
14.00 Olle underhåller och avlastar mamman.
15.50 Ut på en nu-ska-ni-sova-för-ikväll-är-inte-en-lämplig-skrikfest-kväll-så-det-så-promenad.
16.05 Hastar in på HM för inhandling av ett extra ombyte due to tidigare bajs- och kräkkalas.
16.09 Blir tilltalad på HM.
- Storlekarna hänger i oordning.
Jag: Ja... (snett leende)
- Jag måste ha flera för jag har tvillingar.
Jag: Det har jag också!
16.11 Blir tillfällig kompis med en annan tvillingmamma på HM.
16.30 Åter i mitt babycamp. Snabb uppstyrning av mamman. Smink på, check.
16. 40 Stressa stressa, packa packa. Inte glömma något. Inte glömma någon.
16.50 Hej då Queen of Fucking Everything + man!
16.52 Tar mig frammåt på trottoaren. Åter stus packåsna. Åter förhandling med Klara.
17.00 Hej hej härliga! Intar Reneés 30-års fest.
17.01 Delegerar. Barn hit och dit.
17.02 Trivs. Och boostas av bra bra bra. Omger mig med fina bästingar. Edvin och Klara verkar fatta vilket härligt gäng häng som pågår och beter sig mer eller mindre exemplariskt.
18.30 Henrik ansluter och familjen är komplett. Jag gillar't.
21.30 Krama, krama, krama och hej då. Kom till Gävle, snart!
21.31 På väg hemmåt. Gruvar oss för potentiellt snökaos i norrlandet.
21.32 Barnen sover.
22.00 Jag sover.
22.30 Jag väcks av Henrik. "Vi har fått fel på bilen".
22.35 Svänger in mot Uppsala.
22.40 In på mack. Upp med motorhuven. Söndertrasad fläktrem konstateras.
22.41 Vi sliter vårt hår.
22.43 Ringer bärgning. Tar med barnen in på macken. Väntan inleds.
23.30 Bärgning anländer med lånebil. En audi A4.
23.45 Får in tvillingvagnen i A4:an. (Ni som känner till Henriks bilångest kan börja hånskratta nu).
23. 50 Drar vidare mot Gävle. Konstaterar att barnen, mot alla odds, fortfarande sover.
00.59 Hemma.

- puh! -

3 kommentarer:

  1. oh my. what a day. jag är glad att ni är hemma och att du är vid gott mod my darlin. Love ya. Ses snart. puss

    SvaraRadera
  2. Efter en sådan dag klarar du ALLT! Visar ju också att det mesta funkar och att man tar sig igenom det =) Fast jag är lite nyfiken hur du fick med dig all packning?
    //Katarina

    SvaraRadera
  3. Luv 'ya, supermutantninjatvillingmorseblaise!!!!

    SvaraRadera