torsdag 21 januari 2010

Dancing the nights away

Henrik har införskaffat en bättre begagnad skivspelare. En väldigt stilig pryl enligt mig och jag välkomnar den till vårt hem. Henrik får med beröm godkännt för sitt förvärv.

Men med en skivspelare kommer också x-antal oklara LP-skivor. Vi har ju lite olika musiksmak Henrik och jag. Milt uttryckt. I Henriks nyinförskaffade skivsamling finns bla Elton John, Creedence, John Denver och Dire Straits. Musik som jag sedan länge klassat som "mamma och pappa musik", lite för coverbandsvänlig för att gillas av mig.

Fast jag måste erkänna att just denna musik får sig ett rejält lyft när det kantas av lite härligt knaster och analogt ljud. Och det känns väldigt fint att stänga av TVn, vända plattor och dansa bort kvällarna tillsammans, hela familjen.




5 kommentarer:

  1. Om ni vill dansa Foxtrot så har vi några gamla Streaplers-skivor;)hi, hi/ Eva

    SvaraRadera
  2. ......och jag har Flamingokvintetten....Let´s dance. Mor

    SvaraRadera
  3. Jag kan bidra med den lite mer uppdaterade FREESTYLE (debutalbum).

    Kul att få följa er familj uppe i mina gamla hoods! Kidsen är ju hur söta som helst och de växer verkligen fort.

    TA HAND OCH ER & lycka till nu när Henke börjar jobba igen.

    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Wow vilken läcker spelare!! Hade gärna fått flytta in ho oss.. och Henriks musiksmak står visst redan bland våra CDs... ups! PS Ni är så fina att jag nöjer mig med att min familj bara blir en bråkdel så fin...Puss! DS

    SvaraRadera
  5. En sån där (eller liknande) köpte jag ny i födelsedagspresent till min kille. Den var väääldigt dyr. 3000-nånting vill jag minnas. Vad betalade ni?

    SvaraRadera