tisdag 26 januari 2010

Rise and shine

Varför är jag så trött? Jag har ju faktiskt sovit nästan hela natten, både i natt och i går.

Barnen somnade vid 10 igår och jag somnade strax därpå. Men när Edvin vaknade för sitt vanliga nattmål kl 3, så var jag döende. Bönade och bad Henrik att han skulle ta matningen. Och jag måste låtit bra desperat, för han klev upp utan några större protester.

Så, jag fick sova vidare och blev inte väckt förräns vid 6 av Klara, som körde ett morgonmål i racerfart för att sedan somna om igen. Ytterligare en timmes sömn för mig, men sen var jag tvungen att ta hand om en högljudd och pratsjuk Edvin vid halv 8.

Natten har alltså mer eller mindre bjudit på en hel del sömn. Ganska sammanhängande sömn dessutom. Så, varför är jag så trött? Borde ju skämmas!

Aja. Nu ligger Klara och Edvin och jollrar och pratar så att det hörs i hela den 104 kvadrat stora lägenheten. Det är ju trots allt en väldigt härlig start på morgonen!

2 kommentarer:

  1. Skulle vilja höra deras joller....finns inget vackrare språk/ Farmor

    SvaraRadera
  2. Trötter? Jo jag kan tala om varför du är trött... För du har sömn att ta igen. Massor med sömn. En "bra" natt väger inte alltid upp så mkt. Ibland krävs det tre-fyra bra nätter på raken, eller en hel vecka bra sömn, innan man känner sig normal i skallen. Och ibland räcker det bara att snaska i sig lite lite choklad, så överlever man dagen.

    Stor kram! /Carro.

    SvaraRadera